روزانه

دکتر هلاکویی و حماقتش

دکتر هلاکویی نمونه یک روانشناس احمق

دکتر هلاکویی کیست؟

دکتر هلاکویی یکی از روانشناسان ایرانی ساکن آمریکاست و که در شبکه های مختلف ماهواره ای حضور پیدا میکند.

ایشان مشاوره در مورد همه چیز میدهند، مثل ازدواج و …. با این حال خودشان دو بار ازدواج کرده اند و ازدواج دوم ایشان در سن شصت و دو سالگی بوده است و جالب اینکه هر دو زن را طلاق داده است.

معمولا کسی که مشاوره و مربی و استاد چیزی هست، خودش به علم خودش عمل میکنم، عالم بی عمل با حیوان چهارپا تفاوت ندارد. در واقع دیگر عالم نیست. آیا یک مربی فوتبال یا شنا را می توان تصور کرد که خودش فوتبال و شنا بلد نباشد؟ یا مربی ساز موسیقی که خودش نوازنده نباشد؟!

به قول مثل ایرانی معروف

تو که لالایی بلدی ، چرا خودت خوابت نمیرود ؟ 

تویی که به مردم مشاوره ازدواج و این چیزها را میدهی چرا خودت دو زن را گرفتی و هر دو را طلاق دادی، آن هم در سن شصت و دو سالگی؟

به سخنان او در مورد تفکر تعقل و وهم و خیال گوش کنید:

خیال عصاره تفکر و تعقل هست

شما فکر میکنید یک نقاش که بومی را جلو خود میگذارد با عقلش نقاشی بداهه از یک جنگل و آبشار و پاییز میکشد؟ خط کش میگذارد؟ اندازه گیری میکند؟ نه ! عشق است ! خیال است چشمانش را میبندد و در خیال خود آن منظره را می سازد  با قوه وهم و خیال و سپس یک اثر هنری از خود به جا می گذارد؟

آیا هنر بداهه نوازی در موسی از روی برگه نت است. آیا نوازنده مثل استاد حسین علیزاده و یا استاد لطفی در یک خیال و وهم فرو میروند و بداهه ای می نوازنند که بی نظیر است.

آیا حافظ و شعرای دیگه مینشستند قوانینی افاعیل عروضی شعر فارسی را روی کاغذ مینوشتند و واژگاه را در آن می انداختند و شعر ساخته میشد؟ تمام آنها از عنصر خیال که بالاتر از عقل است استفاده می کردند !

اگر خیال و وهم بد است چرا در انسان نهاده شده است

اگر این چیزی که این آقا می گوید درست است؟ چرا قوه خیال و وهم در انسان نهاده شده است. مثلا ما در  زبان فارسی واژه سیمرغ را داریم. اما در عالم فیزیک در عالم دنیا چیزی به نام سیمرغ وجود ندارد، ما در اندیشه خود در خیال خود با تفکری که از بندهای فیزیکی مجرد است و به عالم مجردات نزدیک است خیال میکنیم که سیمرغ یک مرغ افسانه ای غول پیکر است.

مردم ما هم عادت کرده اند هر کسی که برود در این شبکه های مستهجن آمریکایی و حرفی بزند و چهارتا فحش به آخوندها بدهد شیفته او شوند و میروند و در اینستاگرم و فیس بوک و همه جا طرف را دنبال میکنند. حال این شخصی که امروز دنبال کننده ی مثلا هلاکویی بوده و مثلا ده سال پیش از این از ملاصدرا میگفته این کار را کرد، انسان عاقل خود حرکت جوهری ملاصدرا را در آن شخص به درکات سافلین تغییر کرده می بیند.

هلاکویی میگوید : کار عقل این است که از معلوم به مجهول برسد و آن را حل کند !!!!!!!

وا اسفا از مردمانی که پیرو این مردند !  ما از معلوم به مجهول نمیرسیم ! ما اول مجهول را درک میکنیم و بعد تلاش میکنیم مجهول را حل کنیم و آن را معلوم کنیم. اگر این اسمش خریت نیست پس چیست؟

آنوقت میگویند چرا فلاسفه با روانشناسان دشمنی دارند. چون مهمل میگویند! نفهم هستند !

 

آیت الله دکتر محقق داماد چه میگوید؟

میگوید شما در عالم خیال غوغا میکنید میتوانید چشم هایتان را ببندید و هر چیزی را تصور کنید و جالب اینکه بسیاری از اختراعات بشر مانند اختراع پرواز از چیزی با عنوان خیال ناشی شده است.  خیال پرواز باعث اختراع هواپیما شد.

ابن سینا چه میگوید؟

انسان در خواب در عالم خیال است و نفس مجرد از بدن (چون ابن سینا به معاد فیزیکی اعتقاد نداشت) پس از مرگ با قوه خیال میتوان درجات تعالی عقل را طی کند.

ملاصدرا چه میگوید؟

عالم پس از مرگ نفس در کالبد مثالی قرار میگرد و رفع تعلق نفس از بدن عنصری صورت میگیرد. بدن مثالی در عالم برزخ در عالم وهم و خیال است که به عالم ملکوت نزدیک تر است و بندهای طبیعت از پایش گشوده شده و نیروی تخیل قوی تری دارد پس لذت ها را به کمال بیشتری و درد ها را به کمال بیشتری میچشد.

 

آراسپ کاظمیان

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست - تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (حافظ)

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. دوستانی که می گید دو بار ازدواج کرده اینو بدونین که یه بار زیر سی سالگی ازدواج کرده ۴ماهه جدا شده و دومین با در سن زیر چهل سالگی ازدواج کرده بعد ۱۸سال جدا شده. ضمنا هتک هر انسانی مخالف بیان قرآن هست و ما فقط اجازه ی نقد مودبانه داریم. چطور شما با بدترین واژه ها ایشون رو می کوبونید ولی نظراتی را منتشر می کنید که ادبیات پاکیزه ای دارد؟؟؟

    1. به شما توصیه میکنم قبل از ارائه نظر به ویکیپیدای جهانی مراجعه کنید. شاید نظرتون اشتباه باشه. به نظر من هر کسی که روانشناسی میخونه و مدعی شناخت روان انسان هست با شیرجه زده تو استخر کثافت و لجن.

      1. ایول واقعا گل گفتی داداش. هلاکویی یک حرومزاده به تمام معناست که چون زندگی خودش لجن و کثافت ‌کرفته همه تلاشش اینه که تا می‌تونه زندگی مردم و خراب کنه.

        1. مهمل گویی ماهیت این به اصطلاح علم نوپای روانشناسی هست و این آدم یک اپوزوسیون فرارکرده به آمریکاست و عقده های طرد شدنش رو سعی میکنه اینطور خالی کنه و یه مشت احمق هم تو یوتیوب و فیس بوک طرفدارش هستند. آیا یک لات سر کوچه میتونه معلم اخلاق باشه؟ آیا کسی که دو تا زن گرفته و در دو رو طلاق داده و دومین زنش رو تو سن شصت سالگی گرفته میتونه مشاوره بده که کی کیو بگیره کی کیو نگیره . اون جمله حرکت از معلوم به مجهول هم چیزی بود که تمام فلاسفه یونان و فلاسفه اسلامی فلاسفه غرب تو گورهاشون لرزیدند.

  2. سلام، رسیدن از معلوم به مجهول روند واضحی هست نمیفهمم چرا مسخرش میکنید؟ یکسری معلومات هست با استنتاج از اونها به مجهولات میرسیم و اونها رو معلوم میکنیم. ریاضی که اینطور هست، منطق هم همینطور. اینکه بیان میکنید مجهول رو درک کنیم و حل کنیم درست اما مجهول به واسطه وجود سایر معلومات درک و حل میشه.
    در مورد فکر و خیال اینکه، فکر و خیال ابزار هست هم میتونه در جهت منفی استفاده بشه و هم در جهت مثبت و هم در مورد گذشته باشه و هم در مورد آینده. چیزی که از این قطعه صوتی که گذاشتید برمیاد اینکه در مورد فکر و خیال در مورد گذشته داره صحبت میشه. اینکه شما هرشب تو رختخواب به اتفاقات گذشته فکر کنی و خیالبافی کنی و حسرت بخوری اگر بجای اینکه اینطور شد اونطور میشد چی میشد، باعث سلب آرامش خواهد بود و رشدی رو بدنبال نخواهد داشت.

    1. علیک سلام
      ادبیات شما پاکیزه بود که پیامتون منتشر شد. فلاسفه هم ریاضی محض میخوانند و منطق صوری ارسطو. در مورد منطق صوری یک مثال میزنم خدمت شما، مثلا ما نمیدانیم a = c هست یا نیست. این برای مجهول است از ماهیت آن خبر نداریم. اما پیشتر میدانسته ایم و برای ما ثابت بوده است که a=b است و همینطور b=c. خب مجهول ما حل شد با معلوماتی که پیدا کردیم. آن سخن شما هم در برخیرگونه های معادلات چند مجهولی صادق است. یعنی با معلوماتی که داریم یک مجهول را پیدا میکیم و از طریق آن مجهول های دیگر را حل میکنیم. وقتی میگوییم یک مجهول را پیدا میکنیم یعنی چه؟ یعنی آن را معلوم کرده ایم، دیگر مجهول نیست که آن را بخواهیم معلوم کنیم! همیشه حرکت از جهل به علم است، حرکت در علم به جهل نیست وگرنه تسلسل و دور باطل پیش می آید.

      در مورد فکر و خیال اول آنکه شما به هر دو نوع اشاره کردید ولی در پایان به خیالبافی در رخت خواب و حسرت گذشته خوردن و سلب آرامش اشاره کردید. شما درست فکر و خیال، یعنی هنر ناب هم زاییده تفکر است. دلیل مخالف ما این افراد همین دیدگاه حس گرایانه به دنیاست که اکثر روانشناسان دارند. دیدگاهی است عوامانه. در قرآن هم بسیار آمده ما این آیات را برای مردم آوردیم اما اکثرم لایفکرون، بیشتر مردم فکر نمیکنند. افلا تعقلون؟ آیا تعقل نمیکنید؟ اکثرهم لا یشعرون. اکثر مردم شعور ندارد. اینها کلمات من نیست، کلمات قرآن است. بله انسان آفریده شده تا فکر کند، باور کند که شکست خورده، گاه باید حسرت بخورد، اگر حسرت چیز بدی بود در وجود شما قرار نمیگرفت! و بله آرامش شما گرفته میشود. مگر ما از چهارپایان هستیم که در طویله زندگی آرامش و عافیت طلب باشیم. به قول مولانا : دوست دارد یار این آشفتگی، کوشش بیهوده به از خفتگی! یا جایی که میگه، هر که او بیدارتر پردرد تر، هرکو آگاهتر رخ زردتر . ضمن اینکه در مقاله سخنان بزرگان را در مورد عالم خیال ذکر کرده ام.

      موفق باشید.

      1. سلام مجدد، منظور شما از حرکت مجهول به معلوم احتمالا حرکت ذاهبه هست که منجر به این خواهد شد که دایره معلومات مربوط به مجهول مشخص شوند. و در نهایت با مرتب کردن و استنتاج از معلومات استفاده کرده و مجهول را حل میکنیم. برای کسی که در حال سخنرانی برای عوام هست اینکه عنوان کند از معلومات به مجهول میرسیم حرف اشتباهی نیست. بله صد البته که کلاس فلسفه و بحث بین فلاسفه دقت و ظرافت بیشتری در استفاده از کلمات میطلبه.
        در مورد فکر و خیال لزوما هر فکری که تلخ و آزاردهنده باشد ممیز انسان بیدار و عافیت طلب نیست. قطعا موافقید که نشخوار فکری و وسواس فکری خیال باطله است و مضر، همان که در مصحف شریف پناه میبریم بخدا من شرالوسواس الخناس.

        1. عرض سلام و احترام،

          قسمت اول سخنان شما درست است. ما فلسفی و عقلانی فکر میکنیم و کلمات را به کار میبریم. این آقا که خودش دو بار ازدواج کرده و هر دو بار زن ها را طلاق داده و ازدواج دومش دز سن شصت و دو سالگی بوده است، به نظر من مجوز این را ندارد که مشاوره خانواده بدهد ، خودش نمونه بارز زنبارگی است، و قضیه این است که شما باید همه سخنان این شخص را در نظر بگیرید که در شبکه های ماهواره ای آمریکایی می گوید، آنوقت پی خواهید برد که ایشون از روی نادانی آن حرف را زده ، اتفاقا در ذهن عوام هم ابتدا اینگوننه نقش میبندد که حرکت از مجهول به معلوم است و نه برعکس. مثل اینکه عوام میگویند جوینده یابنده است. اما یک فیلسوف نه برای عوام برای عقلایی خاص ممکن است بگوید یابنده جوینده است. چون جوینده وقتی چیزی را می یابد، تشنه پیدا کردن بیشتر میشود و به چرخه جوینگدگی باز میگردد.
          اما در مورد پارگراف دومتون، اتفاقا آنچه شما با ادیبان نامناسب آن را نشخوار فکری میابید سخن روانشناسان است و از زیرباز فلاسفه با روانشناسان زاویه ۱۸۰ درجه ای داشته اند. و همینطور در مورد وسواس فکری ، ما چنین چیزی نداریم مگر اینکه این یک واژه من درآوردی برای رسیدن به اهدافتی باشد. چرا که وقتی وسواس در حوزه ای به انسان نفوذ کند آنچه در مغز وی رخ میدهد دیگر اسمش تفکر نیست که بگوییم وسواس فکری شاید بگوییم وسواس مغزی ، اما هر چیزی که از مغز انسان تراوش میشود تفکر و تعقل نیست. اختیار در ضرورت وجود باعث میشود که تصمیم در مورد انجام افعال شر نیز از تراوشات مغزی باشد ولی آنکه فکر میکند و تعقل میکند ممکن است بارها و بارها و بارها مجبور شود این کار را انجام دهد، تا به حقیقت برسد. (که شما اسمش را میگذارید نشخوار فکری) .
          خداوند در جای جای قرآن آورده است که ما این آیات را آورده ایم اما اکثر مردم به آن توجه نمیکنند و از جاهلان هستند اکثرهم جاهلون، اکثرهم لایعقلون، اکثرهم لایفکرون ، و لایشعرون (شعور ندارند) یا بعضی وقتها انسان را به تعقل وا میدارد و میپرسد : افلا تعقلون؟ حال بسیاری از روانشانسان اگزیستانسیالیزم میگویند که تفکر زاییده مغز است، حتی فیزیکدان مشهور خداناباور استوین هاوکینگ بر این باور بود که خدایی وجود ندارد و با آخرین حرکت سلولهای مغزی مرگ رخ میدهد. حال باید پرسید که آیا مغز است که تفکر میکند یا نفس ناطقه انسان است که به مغز میگوید تفکر کن. آیا مغز خودش منشا عمل است یا وسیله است. آنجا که خداوند در قرآن میفرماید اگر ظلمی به شما رسید اصابکم من مصیبه بما کسبت ایدیکم چیزهایی هست که شما با دست خود کسب کرده اید. آیا منظور این دست فیزیکه شامل بازو و ساعد و انگشتان است می باشد یا منظور اختیار نفس انسانی است؟ کسانی مثل ابن سینا و ملاصدرا معتقد بودند که نفس انسان بعد از مرگ در بدن برزخی (البته ابن سینا بدن برزخی را قبول نداشت و نفس را کاملا مجرد میدانست اما ملاصدرا در معاد فیزیکی به زندگی پس از مرگ با جسم برزخی در برابر جسم عنصری اشاره کرده است) میتواند درجات کمال را با تفکر و تعقل طی کند. به عنوان مثال شما وقتی خواب هستید تصمیم میگیرید که فعلی را انجام دهید یا ندهید. طبق حدیث نبوی که النوم اخوالموت (خواب برادر مرگ است) شما بدنتان در خواب در هنگام خواب دیدن در خواب عمیق است و اگر از مغزتان در همان حال MRI بگیرند نشان میدهد که در کمترین فعالیت ممکن است که آن فعالیت فقط دستور دادن به ارگان های بدن است که قلب بزند کلیه ها کار کنند تنفس انجام شود تا بدن زنده بماند وگرنه مغز نیز نیاز به استراحت دارد و با خواب این استراحت تامین میشود. پس آنچه شما در خواب میبینید ، که از پله ای بالا میروید با کدام جسم است، چیزی را لمس میکنید یا میخورید، همه اینها را در خواب با بدن غیر فیزیکی میبینید و قوه اختیار انجام کار دارید، اما مغز شما در رختخواب شما آرمیده است، پس چه چیزی در خواب به شما قوه انجام کار را میدهد ، آن نفس شماست که نیاز به این مغز فسفری ندارد. هیچ کدام از این عرایض بنده مورد تایید علم روانشناسی امروزی نیست. ولی بیش از هزار سال است که در فلسفه اسلامی مطرح بوده است.

  3. راستش من به درست یا غلط بودن حرفای هلاکویی کاری ندارم… ولی توی این پیج علنأ داره به این اشاره میشه که این ادم اینارو گفته و همش مزخرفه که خودم بشخصه نظری راجع بهش ندارم ولی جالبیش اینجاست که میگن بهایی فلان فلان شده! ما اگر بخوایم منصفانه کسی رو قضاوت کنیم باید بگیم فلانی این حرفارو زده و اشتباهه به این دلیل! نه اینکه بگیم این حرفا از مذهبش یا دینش میاد! چون خودم مسلمونم و یه تعدادی از مسلمونام هستن که تریبون دارن مثل هلاکویی و حرفای ویران کننده تری به مخاطباشون میگن. بعد من اگه انصاف داشته باشم میگم اون شخص بیخود گفته ولی بعدش نمیتونم بگم پس مسلمونا همشون بد هستندو اینجورین! یکم تعصب رو کنار بزاریم همچیز به خودیه خود درست میشه

    1. در متن اصلی چیزی که من نوشته ام به بهایی بودن او اشاره نکرده ام ولی وقتی در کامنت ها اشاره میکنند در یک کامنت گفتم بله اون طرز تفکر خودش رو داره و یک خارج نشین هست که با جامعه ایران آشنایی نداره. آیا گفتم که ما چون مسلمانیم بهتریم؟! اصلا مخاطب سخنان شما من هستم یا افرادی که نظر داده اند. من به عنوان نویسنده مقاله طبق آزادی بیان موظف هستم کامنتها رو کامل منتشر کنم. الان نمیدونم شما از من دارین سوال میکنید یا از افرادی که نظر دارده اند؟

  4. سلام
    واقعا از شما تشکر میکنم. این مغز فلاسفه بسیار نکته سنج و ریز بین هست. شما تازه یک فراز از صحبت های این مردک روانی را شنیده اید اگر پای سخنانشان بنشینید، فکر نمیکنم از مهملاتی که میگوید تاب بیاورید، ایشان واقعا در جهل مرکب هستند. من مطالب دیگه شما در خصوص رد روانشناسی را هم در سایت مطالعه کردم واقعا عالی بود. منتهی نمیدونم پس این روانشناسان که الان مشاوره میدهند چرا مخاطب دارند؟

    1. سلام
      به این همان دلیل که وقتی مرغ میشود کیلیوی ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان میروند و صف میکشند. حاضرند کرونا بگیرند ولی شکمشان سیر باشد. مخاطب روانشناسان آدم های جاهل و نادان هستند که ضعیف النفس هستند و از خودشان قوه تحلیل و تصمیمگیری ندارند و متکی به تصمیم دیگرانند.

  5. بابا این یارو رو روانشناسان غربی هم قبول ندارند. دائم میچپه تو این شبکه های ماهواره ای ایرانی و صحبت از سکس و اینها میکنه و ایرانی ها هم طرفدارشن

    1. اولا همه روانشناسان صحبت از این چیزها میکنند. اما این شخص چرندیات زیادی میگه، رفتارش نرمال نیست، زندگی شخصیش پر از کثافته. این تناقض گویی هایی که من شنیدم چنان تعجب بر انگیز بود که باعث شد تو سایتم بذارم تا مردم بدونن دنبال هر نفهمی راه نیوفتن سینه بزنن ! ما اول مجهول رو درک میکنیم و سعی میکنیم با استدلال و برهان معلومش کنیم. این آقا برعکسه از معلوم به جهل میخواد برسه ! یعنی هر چند بار که گوش میدم هم میخندم هم دلم میخواد ملتی که پیرو این تیپ آدم ها هستند گریه کنم.

  6. سلام استاد کاظمیان

    فقط ترکیدم از خنده اونجا که مچش رو گرفتین که ما از معلوم به مجهول نمیرسیم ، اول مجهول رو درک میکنیم بعد اون رو معلوم میکنیم.

    یعنی خر پیش این هلاکویی افلاطونه ! اینها کین که تریبونها دستشونه. واقعا خروجی دانشگاه اینه؟ جهل و نادانی و خریت

    1. سلام،
      ببینید این تازه مثلا کله گندشون هست که خیلی طرفدار داره و تو اینستاگرم و فیس بوک و اینها پره از از اراجیفش. وای به حال بقیه جوجه روانشناسان . حقیقت اینه که در علوم انسانی مثل فلسفه، عرفان، منطق، الهیات و حتی ادبیات و جامعه شناسی، روانشانسی رو اصلا به عنوان علم به رسمیت نمیشناسند بنا به دلایلی که من بارها گفتم.

      کسانی هم که روانشناسی میخوانند عمدتا انسانهایی میشن که اون آدم قبلی که بودند نیستند. بنیانگذاران این علم فروید و یونگ رو برین بخونین سرنوشتشون رو. بیشترشون بیماران جنسی هستند. این خزعبلات رو میگن و مردم که گرایش به ابتذال دارند می پذیرند، مثل این است که زمان قاجار رمالی و جن گیری و اینها شغل بود و اگر کسی میگفت اینها خرافه است اون شخص خودش توسط جهل عوام محکوم میشد. به هر حال روانشناسی چیزیه که انسانیت را به حیوانیت و عقل را به غریزه تنزل می دهد.

  7. سلام
    من از هلاکویی نمیخوام دفاع کنم ولی منظور از فکر و خیال کاری هست که انسان ها معمولا در اون غرق می شوند و زندگی شون رو به فنا میدن. یعنی جنبه منفی خیال بافی منظور هست. در عرف ما هم خیال بافی یک بار منفی داره. فکر نمیکنم درست باشه با اصطلاحات فلسفی الفاظ عرفی که مخاطبش هم عرف هستند رو مورد بررسی قرار بدید!

    بله اگر ایشون در جایگاه یک فیلسوف خیال رو میکوبید حق با شما بود ولی او یک روانشناس است که از مفاهیم فلسفی اطلاع چندانی نداره. البته حرفاش رو گوش دادم حرف مفت کم نداره.

    1. سلام دوست عزیز،

      ببینید واژه خیال ، وهم و …. یک معنی دارد که لغتنامه دهخدا و یا معین و … به آن اشاره شده است. بله منظور من هم همان است که در آن غرق می شویم، ولی فنای زندگی را شما از کجا آورده اید؟ آن خیال و وهم که انسان در آن غرق میشود در فلسفه با نام وحی تکوینی به انسان نام برده میشود. من نمیدانم شما از کجای این سرزمین هستید اما در تهران که من زندگی میکنم خیالبافی بار منفی نداره بلکه بستری هست که در آن هنر زاییده میشه، نویسنده ها خیالبافی میکنند، فیلم نامه نویس ها خیال بافی میکنند. اتفاقا آن کس که زندگی اش را به فنا میدهد با عقل این کار را میکند. یعنی با عقل میرود و الکل مینوشد یا معتاد میشود خودش میداند دارد چه میکند، در عالم وهم این کار را نمیکند در عالم واقعیت با عقل این کار را میکند !

      من از جایگاه فلسفه ایشون رو نمیکوبم از جایگاه حقیقت که جاری است او را میکوبم. معتقد هستم که اگر انسانی چیزی را نمی داند سخن نگوید نمیگویند که لال است.
      ایشون یک شخصی هست که خودش بیماری روانی دارد که در سن شصت و دو سالگی زن دوم میگیرد و هر دو را طلاق میدهد. اندیشه های ایشان با اندیشه های مردم ایران که مذهب تشیع دارند همخوانی ندارد ، او یک بهایی است و جایش همان شبکه های ماهواره ای.

      فرض بر اینکه بر تفسیر خیال سخن هایی را بپذیریم . اینکه میگوید کار عقل حرکت از معلوم به مجهول است را کجای دلمان بذاریم؟ ما از معلوم به مجهول حرکت میکنیم ؟ یا اول به جهل خودمون و همان مجهول پی میبریم و آن را معلوم میکنیم؟ ایشان اصلا عقل ندارند که همچین سخنی را میگویند.

      وگرنه اگر من از جایگاه یک فیلسوف بخواهم ایشان را بکوبم مقاله فراوان در سایت دارم که کلا علم روانشناسی را زیر سوال میبرد. هلاکویی که ذره ای بیش نیست.

  8. سلام ایشون مروج ازدواج موفق هستند با این تفاوت که خودشون بلد نیستن زندگی کردن را.!!!
    پس برای حل مشکل جنسیشون مروج رابطه یک شبه هستند!!؟؟

    1. هلاکویی یه تیکه آشغاله، یه کثافت ، یه روانشناس عوضی یه یاوه گو، اومدم واسه شجریان پست بذارم این کامنت شما رو دیدم، حیف دنیایی که توش شجریان نباشه و این کثافت باشه. بنظرت دنیا جای خوبیه؟ افکار بیشتر روانشناسان فقط زیر ناف هست.

  9. اون جمله حرکت از معلوم به مجهول خیلی باحال بود. یعنی از علمی که داره میخواد جاهل شه و به جهل برسه بعد میگه اون مجهول ها رو حل کنه! خب پس چرا قبلش گفت کار عقل حرکت از معلوم به مجهوله!
    مردک دو تا زن رو گرفته دومی رو تو اون سن ! و تازه بچه هاش مخالف بودن، زنه رو گرفته و بعد اون هم طلاق داده. دکتر هلاکویی نه تنها نمونه یک آدم نفهم و بیشعور هست بلکه هلاکویی آدم بی اخلاق و شاید بشه گفت کثیفی هم هست. مرتیکه بهایی ! و جالب اینجاست که تو سایت های ایرانی حرفهاش رو دی وی دی میکنند میفروشند.
    استاد کاظمیان شما هم اعصاب ندارید از دست روانشناسان فکر کنم اگر یکی از این سی دی ها که تو بازار میفروشند گوش بدین ، خدای نکرده یه بلایی از حرص خوردن سر خودتون بیارین.

    1. سلام
      اونکه اجنبیه و من اصلا داخل آدم حسابش نمیکنم. در حوزه روانشناسی من از بیگانگان دیگر ننالم.
      درد من مردمیه که گرفتار جهل این آدمها میشن.

  10. دکتر هلاکویی یک بهایی کثافته، و چیز هایی که میگه با فقه و شریعت ایران و ایرانی هست تطابق نداره. در واقع اون به چیزی به نام شرع اسلامی رو به رسمیت نمیشناسه. حالا همچین شخصی روانشناس هم هست و مشاوره هم میده. خب نتیجه اش معلومه چیه !

    حالا جالب اینه که یک سری آدم دیوانه ویدئوها و سخنرانی هاش رو تو این مملکت میفروشند ! و تو سایت آپارت میذارند. این هم از عجایب هست. یادم میاد شما یک زمانی گفتید بعد از سال ۶۸ خیلی ها شروع کردن به فحاشی به ملاصدرا مثل ابراهیم فیاض، مثل رائفی پور یا حسن عباسی و ……. اونوقت دنبال کی میرن؟ دنبال خزعبلات یک بهایی به نام دکتر فرهنگ هلاکویی . من هم تعجب کردم از این چیزی که شنیدم که که کار عقل اینه که از معلوم به مجهول بره !!!!!!! یعنی مغزم هنگ کردم. شما خیلی باهوشین آقای کاظمیان ! که این نکات و تناقض گویی ها رو از بطن صحبت های مردم میکشید بیرون. شاید اگه من ده بار هم گوش میدادم متوجه این تناقض گویی فاحش نمیشدم. گفتن این حرف از هلاکویی مثل این هست که کسی جاذبه زمین رو منکر بشه و بگه جاذبه به سمت آسمان هست.

  11. هلاکویی نمونه بارز زیگموند فروید هست. دائم میگه به راحتی طلاق بگیرید. کلا روانشناسان مغزشون تو جمجمه شون نیست زیر نافشون هست.
    اینها نه از عقل چیزی میفهمند و نه از عشق .
    برای من عجیب نیست که میگه کار عقل اینه که از معلوم به مجهول برسیم ! چون دکتر فرهنگ هلاکویی یک روانشناس هست. یک روانشناس بهایی و ضد اسلام .
    و جالبه که تو همین سایت آپارات سخنرانیهاش رو میذارن و مردم عوام هم به به و چه چه می کنند. استاد شما اینهمه برای روشن کردن ذهن مردم از روانشناسی نوشتید کی فهمید چی میگید؟
    حالا این دکتر فرهنگ هلاکویی که یک بهایی خارج نشین هست نباید انقدر برایتان مهم باشه. حتی اگر تو جامعه ایران که دائم پشت ماهواره هستند خیلی جذاب باشه، این تناقض گویی ها رو شما که فیلسوف هستید درک میکنید ، عوام اصلا بدون تعقل حرف هاش رو میپذیرند.

دکمه بازگشت به بالا