Englishروزانهسیاسی

آمریکا بزرگترین تروریست جهان است

آمریکا بزرگترین تروریست جهان است

بزرگترین کشور تروریست در جهان کدام کشور است؟

برای دریافتن به این موضوع باید به نکاتی توجه کنیم.

اگر کشوری برای حفظ بقای خود در برابر کشوری متخاصم از خود دفاع کند و دست به اقدام تلافی جویانه بزند در گروه کشور های تروریستی قرار میگیرد یا نه. از نظر فقهی در فقه شیعه حملات تهاجمی جایز نیست اما حمله به جهت حفظ مال ، خانه و کاشانه و وطن و … جایز است. در حالی که در فقه اهل سنت برخی از فقها جهاد تهاجمی را هم جایز دانسته اند.

جدای این ماجرا، بحث حقوق بشر است. برخی کشور ها مانند کره شمالی آزادی بیان را سلاخی میکنند و عرصه را به مردم کشور خود تنگ میکند که همین ها هم به نوعی برای حفظ خود در برابر قدرت تروریستی برتر می باشد. بنابراین اینکه مثلا دولت آمریکا می گوید تحریم های ما سران حکومت ها را نشانه میگیرد و با مردم عادی کاری ندارد کاملا دروغ و خلاف واقع است.

قبلا بارها از آزاداندیشانی در آمریکا مانند نوام چامسکی فلسفه دان و زبان شناس بزرگ شنیده بودم که رژیم آمریکا را به باد انتقاد گرفته اند.  همچنین از کاولین پاول وزیر خارجه دولت جورج بوش در یک مستند دیده بودم که میگوید در زمان بوش واقعه ۱۱ سپتامبر واقعه ای بود که به دست خود آمریکا انجام شده بود. هم اکنون هم بسیار در خود آمریکا بر این باورند که انداختن برج های دوقلو و کشتن هزاران نفر توسط خود آمریکا انجام گرفته است. دلایل مستند و مستدل هم ارائه میکنند. چرا یک یهودی در آن روز در سر کار خود حاضر نشده بود؟

القاعده یک گروهک تروریست بادیه نشین بود که در کوه ها با تفنگ های کلاشینکف یا با عملیات انتحاری تحت حمایت عربستان سعودی کارهایی را انجام می داد، اینکه دو هواپیمای مسافربری هایجک شوند و از پدافند نیویورک به راحتی عبور کنند و یک هواپیما هم خودش را به قسمت از پنتاگون بکوبد چنان مهندسی شده و برنامه ریزی شده بود که نه تنها القاعده بلکه متفکران عربستان هم نمیتوانستند آن را پیاده کنند. چه رسد به یک قوم بادیه نشین !

آنها خودشان میگویند

در ویدئو کلیپی که پیدا کردم و به عنوان یک ایرانی وظیفه دارم در سایت خود منتشر کنم. خود آنها معترف هستند که حمله آنها به افغانستان نه برای نابودی القاعده بلکه برای فشار آوردن به ایران و سپس اشغال عراق نه برای پیدا کردن سلاح های کشتار جمعی (که هیچ وقت هم در عراق پیدا نشد) و سرنگونی صدام حسین بوده است. بلکه آنها با اشغال دو کشور عراق و افغانستان در دو طرف ایران میخواستند حمله بعدی خود را به ایران کنند.  افغانستان به بهانه القاعده و انتقام فروانداختن برج های دوقلو در نیویورک آمریکا، عراق به بهانه پیدا کردن WMD یا سلاح های کشتار جنگی و ایران به بهانه انرژی هسته ای.

و همه اینها فقط و فقط به یک دلیل، سلطه بر منابع انرژی گاز و نفت که بیشتر ذخایر گازی و نفتی دنیا در خلیج فارس وجود دارد.

خروج نیروهای آمریکا از افغانستان هم شکست مفتضحانه آنان بود که نه از سر دلسوزی بلکه بخاطر منافع دیگرشان رخ داد. هزینه بالای تامین مخارج هزاران آمریکایی مستقر در افغانستان در بیست سال و معاهده اقلیمی پاریس که در آن ذکر شده است که استفاده از سوخت های فسیلی کم کم باید از بین رفته و سوخت های دیگر جایگزین شوند. همچنین آمریکا تنها کشوری در دنیاست که دو بمب اتمی را در ژاپن بر سر مردم انداخته است و هزاران هزار نفر را در جا تبدیل به کربن کرده است. آمریکا جنایات وحشیانه در ویتنام انجام داده است که در آنجا هم با شکست و فضاحت به خانه برگشت. لطفا به ویدئوی زیر با دقت نگاه کنید.

گاهی ما میگوییم که آنها تروریست هستند و گاهی خودشان اعتراف میکنند که تروریست هستند و این نهایت وحشیگری است. اگرچه آلمان و فرانسه حامی صدام حسین در جنگ ایران و عراق بودند ولی هرگز در وحشیگری به پای آمریکا نمیرسند ، آنها منافع خود را دنبال میکنند. همانطور که ایران منافع ملی خود را دنبال میکند و برای پیشگیری از پاچه گرفتن احتمالی اسرائیل حضور خود را در لبنان و سوریه بیشتر کرده است تا اگر خدای ناکرده جنگی رخ داد، کشور و خاک ایران از گزند احتمالی آن جنگ در امان باشد و جنگ با اسرائیل از نقاط بسیار نزدیک به آن انجام شود.

 

آراسپ کاظمیان

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست - تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (حافظ)
دکمه بازگشت به بالا