روزانهسیاسی

نه به جمهوری اسلامی احمقانه است

چرا کمپین نه به جمهوری اسلامی احمقانه است

کمپین نه به جمهوری اسلامی چیست؟

طبق دانشنامه ویکی پیدا کمپین نه به جمهوری اسلامی، یک کارزار سیاسی با پشتوانهٔ بیانیهٔ بیش از ۶۴۰ نفر از مخالفانِ نظام جمهوری اسلامی از طیف‌های مختلف سیاسی است

نظر خود من در مورد کمپین نه به جمهوری اسلامی

از نظر من این کمپین بیش از اینکه بخواهد مورد توجه قرار گیرد ، بسیار احمقانه و مضحک است.

من اصولا آدم سیاسی نیستم و نه تنها فعالیت سیاسی ندارم ، بلکه علاقه ای هم به سیاست ندارم. بنابراین نظر شخصی من رای آری یا نه به جمهوری اسلامی نیست چرا که در زمان پیروزی انقلاب این واقعه یک بار رخ داده است و رای مردم آری بوده است.

اما به عنوان شخصی که در حوزه فلسفه میتواند تعقل کند ، میتوانم در مورد این بحث تعقل کنم و استنباط خودم را از این کارزار تبلیغاتی در سایت خودم منتشر کنم.

خب همانطور که گفته شده است این کارزار توسط مخالفین جمهوری اسلامی به عنوان اعتراض مطرح شده است. باید به این نکته توجه کنیم که مخالفین جمهوری اسلامی چه کسانی هستند.

من معتقدم که مخالفین جمهوری اسلامی لزوما موافق با نظر عامه مردم ایران نیستند. خیلی از آنها دنبال موج سواری و مطرح شدن بیشتر هستند. واقعا اینکه ۶۴۰ نفر به موضوعی رای بدهند خیلی حائز اهمیت است؟

بیشتر خنده دار و مضحک است تا اینکه بخواهد اهمیتی داشته باشد.

چه کسانی در این کارزار نه به جمهوری اسلامی شرکت کرده اند؟

افرادی مانند شاهزاده پهلوی، داریوش اقبالی، ابی و …..

این افراد از نظر من اصلا واجد شرایط این نیستند که در مورد وضعیت ایران بخواهند حتی نظر بدهند.  بسیار از مردم ایران در ده سال گذشته به وضوح گفته اند که از شاه و شاهزاده و این چیزها حالشان به هم میخورد. در همین حال شبکه هایی مثل بی بی سی و ایران اینترنشال خیلی به این موضوع بیشتر می پردازند تا شبکه های خبری آمریکایی. چرا؟!

شخصی مثلا رضا پهلوی، در توهمات و تخلیات خود کاخ سعد آباد و نیاوران را هنوز ارث پدر خود می داند و به فکر شاه شدن است. تمام چیزهایی که از دموکراسی و نظر مردم میگویند برای من مانند بچه ای می ماند که برای اینکه پدر و مادرش برایش یک بادکنک بخرند کلی دروغ و دقل سر هم میکند.

فردی مثل داریوش اقبالی، از نظر من اصلا صلاحیت نظر دادن در مورد ایران را ندارد. او همیشه به دروغ وانمود میکند که بخاطر اشعار سیاسی و خواندن آهنگ های سیاسی در زندان ساواک بوده است. در حالی که زندانی شدن داریوش فقط بخاطر مواد مخدر بوده است. تنها خواننده ای که آگاهانه شعر های ضد رژیم شاهنشاهی خواند فرهاد مهراد بود که بر خلاف داریوش هرگز به لوس آنجلس نرفت و در ایران ماند و حتی در سختی دوران جنگ به شهرستان میرفت و سیگار میخرید و در تهران بساط فروش سیگار پهن میکرد تا زندگی خود را بگذراند. آقای داریوش اقبالی من از بچگی بسیار از آهنگ های تو را گوش میدادم ولی چند سالی است که موضع گیری های سیاسی و ناشیانه تو دیگر باعث شده است که هنر خودت هم زیر سوال برود. تو که در لوس آنجلس سوار لکسوس شاسی بلند میشوی و یک ویلای مجلل در بهترین جای بورلی هیلز داری و یک خانه دیگر در پاریس داری و ۴۲ سال پول جمع کرده ای حق نداری در مورد وضعیت کشور من نظر بدی. اگر فرهاد زنده بود حق داشت نظر دهد، چون او از ایران نگریخت و هرگز هنر خودش را به ابتذال نفروخت و با شرافت زندگی کرد.

نفر بعدی  خواننده ابی !  واقعا نمیدانم چرا یک شخص دائم الخمر که بیشتر عمرش را در مستی گذرانده، چگونه میتواند به سطحی از شعور برسد که در مورد کشور ایران نظر دهد. او هم مانند داریوش ۴۲ سال است که در آمریکا به عیاشی مشغول است. آیا اگر عیاشان و هرزگان رای به چیزی بدهند ما باید از آنان پیروی کنیم؟ و اگر کسی پیروی کرد ما باید بگوییم که این شخص احمق است یا خیر؟

تمام آن جمعیت اندک و قلیل ششصد و اندی نفر افراد خارج نشینی هستند که ۴۲ سال  عیاشی کرده اند و حالا میخواهند جیبهایشان را پرتر  از پول در ایران کنند.

فرد دیگر شاهین نجفی است که چون من او را به عنوان انسان به رسمیت نمیشناسم نظری هم در مورد او اصلا نمیدهم.

فقط سوال من این است. چرا افراد خارج از کشور این کمپین را راه انداخته اند و برخی افراد داخلی در شبکه های اجتماعی مانند گله ای گوسفند دنباله روی آنها شده اند. در اینکه ایران در زمان فعلی دچار مشکلات اقتصادی شده است شکی نیست، در اینکه مردم در فشار هستند شکی نیست. اما چرا این عیاشان خارج نشین کاسه داغتر از آش شده اند. تنها خود مردم ایران هستند که میتوانند در مورد کشورشان نظر بدهند و انتخاب کنند که چه باشد و چه نباشد.

اما نکته ای که باعث شد من این مطلب را بنویسم. در یکی از خبرگزاری های خارجی خواندم که یک گروه سعودی از عربستان اسپانسر مالی این قضیه هستند. دقت کنید عربستان سعودی، یعنی دشمن همیشگی ما، همین ها که حجاج ما را قتل عام کردند. همین ها که حریم هوایی خودشان هشت سال بر روی هواپیماهای آواکس آمریکایی گشودند تا آنها با رادارهای قوی خود تمام تحرکات نظامی کشور ما در زمان جنگ را از خاک عربستان بررسی و شنود کنند و در اختیار دشمن ما یعنی صدام حسین قرار دهند. همین عربستان اما چرا حالا؟

این دوران مقارن شده است با تصمیمات ضد سعودی توسط جو بایدن! یکی اینکه حوثی های یمن را از لیست تروریسم خارج کرد. دوم پرونده قتل جمال خاشقجی که در ترکه تکه تکه شد را رو کرد و تو دهنی محکمی به بن سلمان زد و سوم فروش سلاح را به عربستان متوقف کرد.

خب در چنین شرایطی ، چرا عربستان سعودی هزینه راه اندازی کمپین “نه به جمهوری اسلامی” را راه می اندازد.

شاید  چون بیش از هر زمانی عربستان سعودی از مذاکره احتمالی ایران و اروپا و آمریکا می هراسد.

آری افرادی هستند که نمیخواهند ایران با دنیا روابط حسنه داشته باشد و این چنین موزیانه وارد عمل میشوند.

و یک سری هم مثل گوسفندانی که از خود اراده تعقل ندارند از آنان پیروی میکنند.  تمامی این افراد از نظر من دشمنان این مرز و بوم هستند. حتی اگر ایرانیان خارج نشین باشند  و کاری که میکنند مصداقی جز خیانت به ایران و ایرانی نیست. ضمنا بیشترین شبکه ای که این اخبار را پوشش میدهد ، ایران اینترنشنال هست که کاملا بودجه اش توسط سعودی ها تامین میشود.

اندکی تعقل !

آیا به راستی آنان که میدانند و آنان که نمی دانند با هم برابرند؟

 

آراسپ کاظمیان

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست - تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (حافظ)
دکمه بازگشت به بالا